Eerste week! - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Bart Besselsen - WaarBenJij.nu Eerste week! - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Bart Besselsen - WaarBenJij.nu

Eerste week!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

04 Oktober 2015 | Nederland, Heerde

Hallo allemaal! Zojuist heb ik m'n huiswerk afgerond waardoor ik nu de tijd heb aan dit blog te werken.

Op 23 september is de DTS begonnen. De eerste dagen stonden in het teken van kennismaking met elkaar, het dorp Epe, het gebouw waar we verblijven en overnachten en het gebouw waar we les krijgen. We verblijven en overnachten is Licht In t Duuster(LID) en het gebouw waar we les krijgen heet Heidebeek. We overnachten met 10 jongens op een kamer. Dit is erg gezellig, iedereen houdt rekening met elkaar en er ontstaan goede gesprekken.

Tijdens de eerste dagen heeft iedereen zijn of haar getuigenis gegeven. Dit zorgde ervoor dat we elkaar direct erg goed leerden kennen. Zelf vond ik het fijn om mijn levensverhaal te delen, omdat het me hielp terug te blikken en te reflecteren op mijn leven tot nu toe. Ik dank God dat Hij zich heeft geopenbaard aan me. Zondagochtend hebben we een gemeente in Heerde bezocht en het weekend sloten we af met een BBQ. Het is een fijne omgeving en ik merk dat ik veel vreugde in m'n hart heb. Vooral het samen zingen is heerlijk.

Maandag startte de lesweek. Iedere week heeft dezelfde structuur. Deze structuur is bij de foto's te vinden. De lessen stonden deze week in het teken van "Discipelschap en het kruis". Andrew Boonstra uit Australië was de spreker. Mijn samenvatting van de lesweek is(zoals ik hem heb opgeschreven in mijn persoonlijke journaal):

"De mensen om je heen hebben iets in zich waar jij wat van kan leren. Daarom moeten we goed luisteren naar elkaar en de spreker. Je Bijbelse roeping is het zijn van een discipel. Ga voor zegeningen en gebeden voor je! De aanwezigheid van God zorgt voor zegen. Wanneer je de aanwezigheid van God hebt ervaren wil je niets anders. Wanneer je tijd met God en Jezus doorbrengt ga je op ze lijken. Het gaat erom wie je wordt. Wordt als Jezus. Je bent misschien de enige Jezus die iemand ooit zal ontmoeten. Voorbede betekent ergens tussen in staan. Voorbede is altijd een gevolg van de voorbede van Jezus. De wereld wordt bezet door satan. Wij moeten Jezus volgen om de aarde te bevrijden. Heiligheid is het tegenovergestelde(doen wat Jezus deed) van zondigen. God gelooft in ons, daarom heeft-ie ons uitgekozen als leerlingen van rabbi Yeshua."

's Middags hebben we werktaken, ik heb de werktaak schoonmaken gekregen. Dit betekent dat ik samen met twee anderen LID schoonmaak.

Donderdagmiddag hadden we een voetbal training. Dit was erg leuk. We deden positiespelletjes, afronden en partij. De meeste oefeningen waren maximaal drie keer raken waardoor we wel moesten overspelen en samenwerken. Zo dienen we als mensen ook samen te werken i.p.v. ons leven individualistisch in te vullen. Donderdagavond hebben we geëvangeliseerd in Apeldoorn. Het was de tweede keer dat ik het deed waardoor ik het wel spannend vond. Het waren erg mooie gesprekken die ik mocht voeren met mensen. Er waren bijvoorbeeld twee ex-gedetineerden die in de gevangenis de Heere Jezus hebben leren kennen. Dat was erg bemoedigend.

Vrijdagochtend hebben we nog les gehad en 's middags hadden we vrij en dus weekend. In de volgende weken zullen we gaan voetballen met asielzoekers in Dronten of in een panna-kooi bij een middelbare school. Op die manier hopen we in contact te komen met mensen en hun drijfveren te ontdekken en ze te vertellen over God.

Iedere week hebben we huiswerk. Dit bestaat uit reflectie, lezen van boeken en het maken van boekverslagen. Dit heb ik in het weekend gedaan.

God heeft deze week tot me gesproken door Spreuken 6:9-11. Hierin staat: Hoelang luiaard, blijft u liggen? Wanneer staat u op uit uw slaap? Een beetje slapen, een beetje sluimeren, een beetje liggen met gevouwen handen! Zo komt uw (geestelijke) armoede over u als een wandelaar en uw gebrek als een gewapend man.

Deze tekst zette me aan het denken. Wanneer ik namelijk terugkijk, zie ik dat ik vaak laks ben geweest in het onderhouden van mijn relatie met God. Belangrijke vraag is: Ben ik hongerig naar God? Alleen door tijd met Hem door te brengen kan ik meer gaan lijken op Zijn Zoon de Heere Jezus. Anders blijf ik geestelijk armoedig en teveel handelen naar m'n eigen goeddunk. Verder gaf een student van een andere opleiding binnen YWAM me twee Bijbelteksten mee: Spreuken 3:5-6 en Johannes 15:7. Ik heb hieruit geleerd dat ik meer vanuit de Heilige Geest mag gaan leven. In de Efezebrief staat namelijk dat dezelfde kracht die Jezus opgewekt heeft uit de dood in ons is die geloven.(Efeze 1:19-21)

Vanavond geniet ik nog even van het weekend en dan begint morgen de lesweek weer. Het staat in het teken van "Gods stem verstaan en voorbede". Ik zie er naar uit!

Bless,

Bart


  • 04 Oktober 2015 - 19:02

    Gerdien Van Vliert:

    Bart, wat leuk om je te kunnen volgen. Goede tijd gewenst. Adieu!

  • 04 Oktober 2015 - 20:55

    Jannet Ten Broek:

    Ha die Bart,

    Wat fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt!

    Groetjes,

    Jannet

  • 04 Oktober 2015 - 23:14

    Betty V Es:

    Hallo Bart, leuk dat we jou nu kunnen volgen.
    Zegen van onze God gewenst!
    Groet vR Berry.

  • 05 Oktober 2015 - 09:56

    Gerben Van De Weerd:

    Kerel,

    Een mooi begin van een nieuw avontuur. Veel plezier en succes gewenst.

    Groetjes,

    Gerben, Lotte & Elena Van de Weerd

  • 05 Oktober 2015 - 11:01

    Marja:

    dag Bart
    fijn dat je ons op de hoogte houdt van al je bevindingen
    we nemen je mee in ons gebed
    hart gr Marja

  • 05 Oktober 2015 - 11:16

    Rina Ten Broek:

    Be blessed!

  • 05 Oktober 2015 - 22:48

    Jorrit Steenbeek:

    Hoi Bart,

    Mooi die openheid van alle deelnemers. Meteen het werkveld in..
    Mooi!
    Ik wens je de rust toe en het vertrouwen in de Heere.
    En wie weet komt je snelheid tussen de lijnen ook nog in een andere dimensie van pas.

    Adios!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 03 Okt. 2015
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 6967

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 17 Oktober 2016

School of the Kingdom

03 Oktober 2015 - 04 Maart 2016

Football DTS

Landen bezocht: