Blog 4! - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Bart Besselsen - WaarBenJij.nu Blog 4! - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Bart Besselsen - WaarBenJij.nu

Blog 4!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

09 November 2015 | Nederland, Heerde

Goedenavond! Bedankt voor de reacties, mailtjes en Whatsappjes!

De afgelopen twee weken waren erg goed en mooi. Twee weken terug zijn we naar Amsterdam geweest zoals ik beschreef. Dit was een erg bijzondere week. De week bestond uit lessen iedere ochtend, die toegespitst waren op evangelisatie. Dit was ook omdat we in Amsterdam in totaal vier keer de straat opgingen. Maandagmiddag gingen we naar het Waterlooplein om daar door middel van een whiteboard het gesprek met mensen aan te gaan. De vraag was: ”Wat maakt jou gelukkig?” We hadden enkele goede gesprekken, eigenlijk stond iedereen die we tegenkwamen open voor het vertellen van zijn of haar verhaal. Dinsdagmiddag hebben we in Amsterdam een prayerwalk gedaan. Dit vond ik erg tof. Onze gids vertelde over de geschiedenis van Amsterdam en wat er allemaal is gebeurd de afgelopen eeuwen op geloofsgebied. Daar zitten mooie ontwikkelingen bij maar ook minder mooie.

Woensdagochtend konden twee studenten de voorbede leiden. Ik heb dit samen met iemand anders gedaan en dit was erg cool. We hadden het thema mensenhandel op ons hart en na het geven van wat informatie zijn de groepjes gaan bidden. ’s Middags ben ik met nog een aantal anderen gaan voetballen op een Cruyff Court in Amsterdam-Oost met de jeugd. Donderdagmiddag hebben we gevoetbald op een ander pleintje in Amsterdam. Het doel was om door met de kinderen te voetballen een boodschap af te geven van interesse. Ik denk dat dit goed gelukt is. Donderdagavond hebben we gesprekken gevoerd met mensen bij het Centraal Station in Amsterdam. De lessen woensdag- en donderdagochtend vond ik erg interessant, omdat de spreker inzoomde op evangelisatie door middel van voetbal. Hij hield me een spiegel voor, hij begon er namelijk over hoe wij ons op het sportveld gedragen. Bijvoorbeeld met tegenslag. Hiermee geven we een boodschap af. Ik wil graag aan mijn gedrag werken omdat ik denk dat het nog op veel punten kan verbeteren.
Vrijdag gingen we weer naar Heerde, zaterdag hadden we een nationale YWAM-dag. Hier waren alle mensen aanwezig die betrokken zijn bij YWAM Nederland. Vervolgens hadden we weekend op zondag en maandag.

Deze week hebben we het over relaties gehad. Wij zijn relatie-mensen. We mochten horen dat ieder mens geschapen is om diepgaande, intieme en vervullende relaties aan te gaan. Diep in ons zit een verlangen om echt gekend te zijn. Allereerst gekend te zijn door God maar ook door de mensen om ons heen zoals: vrienden, familie, partner enz. Het is spannend en kwetsbaar om mensen zo dichtbij te laten komen, maar wanneer je het diepst van je hart kan delen met God en anderen, kom je echt tot leven, dan zal je ervaren wat leven is! Woensdagavond hadden we een mannenavond. Dit was een avond waarin we bij een kampvuur open waren naar elkaar toe over bepaalde gebeurtenissen in ons leven. Ik denk dat dit een krachtig middel is, de openheid en het in het licht brengen van zaken.

Deze week behandelen we de Heilige Geest en geestelijke strijd. Ik heb er zin in!

Thanks for reading!

Blessings

Bart

  • 10 November 2015 - 17:11

    Ella:

    Hoi Bart,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt
    en dankjewel dat we mogen meelezen met jou ervaringen!

    Het ga je goed!

    Groetjes Ella

  • 17 November 2015 - 14:15

    Betty VEs:

    hé Bart, in Amsterdam geweest?!
    Als ik erheen ga, dan vind ik het heerlijk om al die bijzondere mensen te bekijken, maar jij gaat er naar toe om met ze in gesprek te gaan.
    Dat is een groot verschil!
    Succes hoor met alles!
    groet v Tbetty.

  • 17 November 2015 - 23:21

    Bart Methorst:

    Fijn Bart, dat je mij op deze blog gewezen hebt.
    Mooi ook dat je door een potje voetbal met de jeugd in Amsterdam het evangelie bekend kan maken.
    Ik wens je bij alles wat je doet Gods zegen toe.
    Groet, Bart

  • 23 November 2015 - 12:41

    Hennie De Raadt:

    Hoi Bart,
    Je moeder heeft me verteld van jouw blog en het lijkt me leuk om jou te volgen en voor je te bidden! Gaaf wat je doet, in dienst van Hem!
    Groetjes,
    Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 03 Okt. 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 6967

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 17 Oktober 2016

School of the Kingdom

03 Oktober 2015 - 04 Maart 2016

Football DTS

Landen bezocht: