Blog 5! - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Bart Besselsen - WaarBenJij.nu Blog 5! - Reisverslag uit Heerde, Nederland van Bart Besselsen - WaarBenJij.nu

Blog 5!

Door: Bart Besselsen

Blijf op de hoogte en volg Bart

23 November 2015 | Nederland, Heerde

Hoi allen!

De afgelopen twee weken waren erg leuk. Twee weken terug was het onderwerp “De Heilige geest en geestelijke strijd”. De week stond in het teken van meer kennis van het werk van de Heilige Geest. Verder hebben we die donderdag en vrijdag gevast en voor doorbraken gebeden op bepaalde gebieden en voor personen. Tijdens die twee dagen vasten ben ik er echt achter gekomen hoe vast ik zit aan voedsel. Niet eens lichamelijk, maar meer met mijn gedachten. Lichamelijk had ik weinig klachten, alhoewel mijn energie minder was dan andere dagen. Geestelijk echter zag ik hoe vaak ik fantaseerde over voedsel. Het was echt een eyeopener, ik mag van voedsel genieten maar moet het niet als een afgod gebruiken. Wat voor mij verder echt nieuw was, was het vragen om een zegen aan anderen. “Zegen mij”! Een zegen is zo krachtig, en als je het Oude Testament leest zie je dat de mannen er echt om smeekten bij anderen. Hier wil ik vaker om vragen aan anderen. Dit was echt nieuw voor me!

Verder vertelde de spreker over emoties en gedachten. Ik heb zelf vaak negatieve gedachten en die beïnvloeden dan mijn emoties. Vroeger had ik er meer last van als nu. Met vroeger bedoel ik de tijd voordat ik christen werd. Maar wanneer ik positief denk zullen mijn emoties ook veranderen en ben ik in staat meer liefde uit te delen aan anderen.
Afgelopen week was het onderwerp “de Bijbel” en de vrijdag stond in het teken van de introductie van de Kairos cursus. Deze cursus duurt zes dagen en helpt om meer oog te krijgen voor zending. In de lessen over de Bijbel legde de spreker het verhaal dat de Bijbel ons wil vertellen in grote lijnen uit en verder kregen we tools mee hoe we de Bijbel dienen te lezen. Wat voor mij erg belangrijk is, is om de context te begrijpen waarin zaken beschreven staan. Verder leerden we dat God aan Abraham al de opdracht gaf een zegen te zijn voor de volken.(Genesis 12) Niet alleen in het Nieuwe Testament, maar ook in het Oude Testament wilde God zijn liefde bekend maken aan alle volken in de wereld! Israël faalde in die opdracht en Jezus werd gezonden. Hij was in alles perfect. Hij heeft het Koninkrijk van God gebracht en de boze verslagen waardoor we tot God kunnen komen en een relatie met Hem kunnen aangaan. Het Koninkrijk is in de geestelijke wereld al zichtbaar en het zit eraan te komen! Vandaag hoorden we dat er nog 6.000 bevolkingsgroepen zijn die onbereikt zijn. In Mattheüs 24:14 staat dat het einde zal komen als alle volken en natiën gehoord hebben van het Evangelie.

De outreach voorbereidingen zijn inmiddels ook in volle gang. We gaan naar Indonesië en vertrekken op 10 december. Voorbereidingen bestaan uit bidden, teambuilding door spellen en het ontvangen van informatie en uitleg. Ik zie er echt naar uit om rond te trekken en een licht te mogen zijn. Verder lijkt het me erg leerzaam om in een compleet andere cultuur te verblijven en daar gesprekken met de bevolking te hebben.

Deze week hebben we de Kairos cursus waarin we zoals eerder gezegd veel leren over zending, de oorsprong en het doel. Verder gaan we zaterdag met een aantal naar de Open Doors dag. Hier zie ik erg naar uit.

Thanks for reading! Bless

Bart

  • 29 November 2015 - 14:09

    Betty VEs:

    Nou Bart, het zit er al bijna weer op.
    Je hebt, zo heb ik gelezen, veel geleerd en komt er verrijkt vandaan.
    Volgende week hopen we je nog te zien, voordat je naar de andere kant van de wereld vertrekt.
    Nog een prachtige week gewenst.
    Herfstachtige groeten van TBetty.

  • 30 November 2015 - 21:07

    Roeline:

    Hoi Bart,
    Mooi om je verslagen te lezen en je foto's te zien. Je ziet er gelukkig uit!
    Leuk om je zaterdag weer/nog even te zien.
    Groetjes Roeline

  • 07 December 2015 - 18:42

    Gerdien:

    Bart,
    Van je oma hoorde ik, dat jullie gisteren een bijzondere en ontroerende dienst hebben gehad! Goed om te horen. Leuk om je verslagen te lezen. Ben nu al benieuwd naar je eerste verslag vanuit Indonesië. Ik wens je namens ons allen een goede reis, een behouden aankomst en een gezegende tijd daar.
    Adieu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 03 Okt. 2015
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 6967

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 17 Oktober 2016

School of the Kingdom

03 Oktober 2015 - 04 Maart 2016

Football DTS

Landen bezocht: